I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, December 3, 2011

Ibu bercinta dengan anak sendiri...!!

Assalamualaikum...


Hye u all's...Baru - baru ni aku ada baca + tengok tentang kisah benar yang di papar - paparkan dekat blog kawan aku...Faez nama dia...kalau korang korang nak pergi blog dia..klik SINI

Dunia ni memang dah nak kiamat ke??Banyak betol perkara yang pelik - pelik dok belaku zaman sekarang ni...IBU BERCINTA DENGAN ANAK SENDIRI...!!kau gila ke apa???dah tak derk jantan lain ke kau nak bercinta erk???kalau stakat sayang jerp, aku tak bape nak kisah sangat la...ye la, sayang seorang ibu terhadap anak dia kan...ni tak, sayang nya melebih - lebih pulak..sampai jadi CINTA SONGSANG... Macam ni la jadi nye bila iman kita tak kuat... Haaiisshhh!!!Selisih malaikat 44... Yang si ibu pulak langsong tak de perasaan malu...pelik betol aku...anak dia ni pon sama je...nama je lelaki..tapi penakut...kau lebih rela buat zina daripada kau kena halau dengan mak kau erkk.. akai tak de ke???

Korang tengok lah video kat bawah ni..aku tak sanggop nak tengok lagi...kang mulut aku ni tak henti nak memaki hamon..lebih baik tak payah..




Cerita diorang ni buat kan aku teringat kat cerita kisah dongeng LAGENDA SANGKURIANG... Macam ne aku tau lagenda ni...??? sebab aku penah tengok dekat TV3 dalam kisah - kisah dogeng tu...yang selalu start pukul 4.30 ptg... heee...rancangan favourite aku tu kalau korang nak tau..huhuhu...

Haaa???Korang nak tau cerita LAGENDA SANGKURIANG ?? huurrmmm...  meh stay dalam blog aku lama - lama sikit..aku cecita kisah tu kat korang...

Ok..cerita ni bermula macam ni...Ada seorang ibu ni..dia mengandung dan melahirkan anak... tapi, anak yang dia lahirkan tu bukan jadi manusia...tapi jadi seekor anjing (maybe sebab kene sumpahan agaknya..orang endonkan banyak cerita pasal sumpah - sumpah ni kan..)... pastu nak elak daripada malu, dan di caci maki oleh orang kampung, si ibu ni buang la anak dia (seekor anjing) dekat dalam hutan...masa nak buang tu, anak dia tak nak pergi tau...pastu mak dia ni pukul la kepala anak dia sampai la ada tinggalkan kesan parut...

Nak di pendekkan cerita, si anak ni bertapa dekat dalam hutan sampai bertahun lamanya sehingga berjaya mengubah dirinya menjadi seorang manusia (Namanya SANGKURIANG)... bila dah jadi manusia, si anak pon pergi merantau.. Masa dia merantau ni, dia terjumpa seorang wanita cantik (Mak dia...awet muda gila mak dia ni...), lalu jatuh cinta..perempuan tu pon  jatoh cinta dekat dia jugak... (mak dia tak tau yang Sangkuriang ni anak dia..yela, dia mesti la ingat anak dia seekor anjingkan...)so diorang pon bermadu asmara la.. masa dok happy - happy bermadu asmara, mak dia ni ternampak parut kat kepala Sangkuriang ni...pastu dia tiba - tiba teringat dekat anak dia... and than, selidik punya selidik, so betol la tekaan mak dia ni, yang Sangkuriang ni anak dia... But Sangkuriang tetap tak nak terima hakikat dan tetap nak kawin jugak dengan mak dia...

So demi nak mengelakkan kena kawin dengan Sangkuriang, mak dia suruh Sangkuriang ni salurkan air dekat kawasan perkampungan diorang....kalau Sangkuriang berjaya salirkan air tu sebelum matahari terbit esok hari, Sangkuriang boleh kawin dengan mak dia...So Sangkuriang pon berusaha sampai la esok hari...(Dia ni kan ada sakti..so mesti la dia boleh buat bende tu kan..)..so mak dia ni tau yang Sangkuriang akan berjaya, maka, mak dia pon bangun awal esok pagi dan bunyikan Gong ke hape tah...yang penting bende tu boleh kejutkan ayam dan buatkan ayam berkokok..Orang - orang kat sana anggap, kalau ayam berkokok, maka matahari dah terbit lah...tu yang mak Sangkuriang ni pi kejutkan ayam.. Lagi sikit je lagi, Sangkuriang nak berjaya, tapi di sebabkan ayam berkokok awal hari tu, so, kiranya Sangkuriang tak berjaya lah...So, sampai situ jela THE END of the story tu...aku pon tak tau apa jadi dekat Sangkuriang.. Kalau korang nak tau apa jadi kat Sangkuriang tu, korang pegi la pinjam DORAEMON mesin masa...pastu kalau korang dah tau, cerita lah kat aku pulak k..huhu...

Ok lahh.sampai sini je la entry kali ni..Esok aku kene bangun awal...nak kene tolong pakcik aku kat restoran...bubye..^^,

P/S : Thanks sudi baca karangan aku...=)

No comments: