I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, October 19, 2011

Silap Rumah Lahhhh!!!

Assalamualaikum....

Hye...kali ni aku nak cecite kat korang pasal kisah yang betul2 bikin malu aku lah...aiiisshhh...walaupon kisah ni dah seminggu dah belalu..but still nak cecite kat korang gak...memang agak dah lapok...but biarlah..do i care...hahaha

Ok...kisah ni bermula pada hari Ahad malam isnin...aku ngan classmate aku, afiqah @  pikamoon pergi lah ke rumah buah hati pengarang jantong aku...aku x jumpe si dia lah...just dok dalam kereta jerp...haa???sebab ape tak jumpe???haaiisshh...mesti lah malu nak jumpe...hahaha...sedang si pikamoon ni dok berbual lah ngan si DIA di belakang kereta aku tu...aku pon mesej la ngan classmate aku, ayu...Dia mintak aku ajar dye nak kire untuk cari load for design beam...

Nak di pendekkan cerite...after si pikamoon berjumpa dengan si DIA... aku pown bergegas lah pergi ke rumah ayu...semangat berkobar2 ni nak ajar ayu wat design...nasib baek lah aku pernah pergi rumah ayu dulu...so ingat sikitlah jalannyer...but rumah je tak bape nak ingat...so bile agak2 dah sampai lorong rumah ayu tu..aku pown parking la kereta aku kat tepi an...dengan yakinnye aku ajak pikamoon pi masok rumah tu...no rumah tu aku tak tau sebab malam...so tak nampak sgt..bile nak masok, si pikamoon ni agak pelik..sebab depan rumah tu tak de motor izi...izi ni housemate ayu, dak kelas aku gak...lagi sekali dengan yakin tahap cipan ni..aku cakap...izi kuar rumah kowt..tu yang tak de motor...pikamoon ni pown caye lah cakap aku kan..bile dah sampai depan pintu pagar tu...kitorang bagi la salam...dok tejerit2 panggil ayu..tapi tak sorang pown yang nyaot..pelik gak aku...bile tak de orang nyaot, aku pown try la call ayu...pikamoon kat sebelah aku memang dah pelik lah kan...dok sebok tanye betol ke ni ruma ayu...so mase aku call tu, orang yang dok dalam rumah tu pown angkat tepan & berdiri kat sliding door tau...aku ingat orang tu ayu lah...so aku suruh lah pikamoon bukak pagar & masok rumah tu...sedang aku syok pi aku tutup pagar..tetibe terdengar pompan jerit....YAAA!!!Sape pulak yang datang ni...aku pown pi la lari tengok pika...muke pika mase tu memang dah terkejut berok giler la kan...orang2 yang kat dalam rumah tu lagi lah tok sah cakap...dah la masing2 pakai baju separe B_G_L...masing2 dah pelik dah mase tuh....yang tak boley bla pika lah...dah la dyer teros pi bukak sliding door ruma budak tu..pastu teros selak langsir...mane lah tak menjerit minah2 yang ade kat dalam ruma tu kan...hahaha...nak menenangkan keadaan..aku pown tanye lah..."ayu ade kat ruma tak???" n than macam tepinge2...rupenyer tak de orang yang name ayu dalam ruma tu..aku iangat dorang tu akak senior yang dok 1 rumah ngan ayu...tapi silap dah...

Aku pown ape lagi..cepat2 call ayu..bile aku call, ayu dok cari aku.."mai kat ne..??kite kat depan rumah ni...kite nampak kereta mai ni..."aku pon terperanjat lah kan..cepat2 lari pi kuar pagar..tinggal si pikamoon kat depan pintu dengan muke yang tebal...bile aku kuar..baru lah nampak ayu dok tunggu kat depan pagar rumah dyer...haaiisshhh...aku cepat2 panggil pika..."hei, pikamoon, kite salah rumah la..maaallluunyerr..."pastu  si pikamoon ni boley pulak beramah mesre ngan pompan2 kat dalam rumah tu...kebetulan kat sebelah rumah pompan tu ruma dak2 laki..habes kitorang kene bahan sebab tersalah rumah...tak pasal2...haaiisshhh..malu giler aku...tu lah terlampau yakin sangat...cian giler kat pikamoon..sebab aku, dye pown tekene tempias...hahaha...

As a conclusion nyer...jangan pergi rumah kawan korang pade waktu malam k..sebab mase tu penglihatan mate korang amatlah terbatas dan tak berape jelas nak tengok rumah kawan korang tu cat colour ape....dan jangan terlalu yakin bile melontarkan jawapan korang sedangkan korang pown tak brape pasti betol ke tak jawapan korang tu...klu tak ikiut nasihat ni...alamatnyerr... jadi macam aku lah nanti...huhu

so...kepade kawan aku Pikamoon...Sory la yer pika...aku tak sengaje giler ..pas ni ko jangan pulak serik nak kuar ngan aku...hahaha...

wokeyh..bubui...=)





P/S: thanks coz sudi bace karangan aku...=)

No comments: