I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, September 21, 2013

Minggu Mesra Mahasiswa UTM ((:


Assalamualaikum...

Setelah hampir sedekad lamanya meninggalkan dunia blogging ni.. akhirnya aku kembali jua ke pangkal jalan...kadang - kadang aku hampir lupa yang aku masih memiliki sebuah blog yang dahulunya menjadi tempat luahan hati yang entah hape - hape dulu tu..acehhhh geli la plak baca ayat - ayat aku ni..puuiiii sangat kan.. huhu ok lah.. 

Buat pengetahuan korang semua, aku sekarang dah bergelar mahasiswa kembali..setelah hampir setahun setengah bergelumang dengan dunia kerjaya yang memeningkan kepala hotak tu, akhirnya aku berjaya kembali menyambung pelajaran aku...(MERDEKA!!hehe) perasaan happy nye bila dapat sambung study ni, memang tak dapat digambarkan lah.. happy gile kot..nasib tak jadi gile betul - betul tau.. serious tak sangke sangat.. lebih - lebih lagi bile dapat tau dapat sambung kat UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA.. peerrgghhh  UTM kot.. bukan senang nak masuk UTM..memang menjadi Universiti idaman aku tu... tapi aku sedar, aku ni bukan pandai sangat pon..sebab tu aku tak berape nak berharap sangat..just redha je time hantar borang UPU dulu.. so masa dapat tau result tu rasa macam dalam mimpi plak...seperti berada di dunia fantasi yang selalu aku mimpi tu...pastu siap mintak tolong fathiah cubit pipi aku.. haha punye lah tak pecaye... 

Metric card baru.. Mahasiswa UTM.. dulu bangge dengan metric card poly colour oren, konon paling macho lah.. yelah student kejuruteraan awam kan sume macho - macho.. masok bengkel, pakai kasut boot, main pasir, main simen, main batu bate.. haa nampak tak ke'macho' an kami.. hehe orang lain tak main bende - bende tu...kitorang je...huuuu



Masuk hari ni dah hampir 2 minggu lebih aku bergelar mahasiswa UTM.. peerrgghhh serious tak pecaye.. masa daftar, masa orentasi, masa sibuk - sibuk dengan credit examtion, credit transfer dan macam - macam credit lagi lah, aku pon tak paham ngan diorang ni.. kalau bagi credit card tak pelah jugak kan.. haaa masa tu siap cakap kat diri sendiri, "tolong la pecaye mai, kau sekarang dah jadi student UTM.. dah tak boleh main - main lagi mai.. kene belajar bersungguh - sungguh, pesaing kau semuanya hebat - hebat belake..kau mesti boleh!! " haaa korang nampak tak betape ape tah yang aku rase, hehhh sampai kene cakap kat diri sendiri depan cermin kat dalam bilik.. nasib lah aku tak de roomate, kalau aku ade roomate mesti roomate aku kategori kan aku mahasiswa bakal - bakal menjadi orang gilerr...hahahaha 

Disebabkan aku tak de roomate, bebear ni lah yang teman aku tido malam - malam bute.. haaa comelkan.. thanks bos sebab bagi hadiah birthday yang comel ni.. walaupon diri ni tak berape nak  suke sangat bebear , tapi bile dah lame - lame suke pulak.. hahahaha (gedix kau ni mai)..


Ok lah, malas nak merepek yang bukan - bukan, entry kali ni aku nak cerita kat korang masa minggu orentasi aku hari tu.. atau lebih dikenali sebagai Minggu Mesra Mahasiswa (3M).. bagi aku, minggu orentasi ni, biase - biase je lah.. tak semeriah and segempak minggu orentasi kat UTHM dulu..(kepada Hakim Nordin, tolong jgn kembang bontot.. nnt koyak spender.. hehe) 

Aku start dengan hari pendaftaran iaitu pada 1 september 2013 (ahad), mule - mule  masuk pintu pagar UTM, jantung aku dah berdegup laju.. ye lah, takut kot nak hidup kat tempat baru, walaupon UTM ni sekangkang kere je ngan ruma aku, tp tetap rase lain macam.. satu perasaan yang bercampur aduk, takut ade, bangge ade, happy ade, sedih pon ade... hmmmm entah lah..lepas dah masuk UTM tu, aku and ayah aku boleh plak silap masuk bangunan, aku tak tau la pulak, bangunan kolej aku tu kat ceruk kedalam sikit, lepastu kereta tak boleh masuk sampai kedalam, terpakse jalan kaki kebetulan  hari tu hujan, lagi la rase.. ohhh damn.. dah la barang banyak.. acane niiiii... haaa nampak tak dugaan hari pertama.. hahaha

Lepas selesai daftar kolej, terus laju - laju pergi panggil ayah and ibu yang mase tu tengah tekun mendengar taklimat yang entah ape - ape tu.. hiii bile dah siap angkat and kemas barang kat bilik, ibu and ayah plak nak balik.. alamak, cepatnye nak balik... huuu sedih nyee lahai.. nasib tak nangis tau.. hehe terpakse relekan jugak lah kan.. semua selesai dalam pukul 5 lebih macam tu lah.. malam tak de banyak aktiviti.. just semak dokumen yang perlu dibawa untuk keesokan hari.. acctually ade satu dokumen aku yang tak lengkap.. aku boleh pulak terlupe beli stem hasil kat pejabat pos.. so disebabkan dokumen tak lengkap, aku tak boleh nak tido malam tu, sampaikan terpaksa makan penadol  2 bijik lepas tu baru boleh tido. hahaha nampak tak kerisauannya tu..heeee


With Fatin Farhana, first classmate aku yang dapat aku jumpe..sebelum ni sumenye tahun satu..dia ni sorang je yang saing - saing aku masuk tahun due... dia ni pon kebetulan duduk kat depan bilik aku.. haaa bagus sangat la tu kan.. hari - hari pergi kelas same - same.. weee lupe nak gtau korang.. classmate aku total ade 7 orang je.. 6 orang dari poli, and sorang dari uitm.. fatin ni tue setahun dari aku.. hihi

Yang ni pulak Farah Yuhanis.. serious aku suke nama dia...unik sangat.. and lagi satu sebab nama dia sama dengan arwah farah nabila..Dia amek course Quantity Surveyor atau pon QS.. duduk kat sebelah bilik aku, budak poli kota bahru, tp bukan orang kelantan tau.. dia ni orang selagor.. same macam aku dia pon takde roomate jugak.. kami senasib.. wuuuuu Eh lupe, Farah ni tue setahun dari aku jugak tau..walaupon tue dr aku setahun, tp tetap nampak macam sebaye je.. maybe sebab dia ni kecik kot.. hehe 


Hari kedua and ketiga more kepada settlekan dokumen - dokumen and belah petangnye sesi taklimat je lah.. malam plak penuh dengan aktiviti kolej masing - masing...masa hari keempat baru ade pergi dewan besar and solat kat masjid besar UTM.. haaa ni lagi satu hal, time kat masjid tu, handphone terus tak de line.. haaa nampak tak diorang ni memang tak bagi kite main - main kat dalam masjid, sampaikan line phone pon terus empty kot.. hotak diaaaaa...nak on9 pon tak dapat.. puiii



Hari Jumaat, ade sesi talk bersama student - student UTM yg dapat pergi kat luar negara..memang best la dengar pengalaman diorang.. tapi, diorang cakap, kalau nak pergi sane, MUET kene at least Band 7..kepala hotak diaaaaa, masa kat poly dulu, paling tinggi result MUET pon band 6 kot.. x penah aku dengar sampai band 7 ke 8 ke jaoh sekali band 10..Band 10 kartun aku tau lah kan..hehe


Satu bab yang aku suke kat UTM ni semangat kolej diorang.. diorang ni suke sangat main cheers tau.. kalau dah lawan cheers, memang tak boleh nak stop.. kesian aku tengok pengacara kat depan tu.. sampai kene bahan.. hahaha lupe nak bagi tau korang.. kolej yang aku duduk sekarang ni Kolej Rahman Putra atau nama glamour KRP.. KRP ni khas untuk student Fakulti Alam Bina.. dekat fakulti ni ade 3 department yang popular.. Architecture, QS and Planner.. aku punye course science construction termasuk dalam department QS.. and tak ramai student yang amek course aku ni.. aku pon tak tau kenape..maybe ramai yang tak tau kot.. huhu


Ok sambung bab minggu orentasi tadi.. Pada hari sabtu pulak, ade  hari sukan.. masa tu ade macam - macam sukan yang diorang pertandingkan..sukan bola jaring, bola baling, bola sepak, larian, hoki, basket ball and ape tah lagi.. aku pulak kene masuk sukan larian.. setelah hampir 4 ke 5 tahun aku tinggalkan kerjaya (kerjaya la pulakssss) sebagai pelari ni, tetibe kene masok bertanding semula.. haaaa memang pancitttttt la jawabnye kan.. nak menang, jauh sekali... puuiii sangat.. habis tulang belulang aku sakit.. dengan lenguh nye, nak tecabot rase kaki ni tau.. nampak sangat masa sesi memanaskan badan tak buat betul - betul..haa terima lah akibatnye mai... serious sakit giler.. seminggu baru baik tau..malam tu pulak ade malam kebudayaan.. malam kebudayaan dia best la jugak.. ade lakonan, ade sajak, ade pertandingan nyanyi, hmm ape lagi erk.. aku rase macam tu je... huhu tapi ok lah.. alaaa buat ade - ade.. ecehhh... siott je aku ni kan.. tapi bagi aku yang lakonan tu.... macam.. alahaiii,, hok aloh, elehhhh sangat.. puii lah.. haaa tu la yang aku rase malam tu.. hahahaha tapi kalau yang bab nyanyi tu, memang tak dinafikan lah.. ramai yang berbakat.. ade yang suare macam siti pon ade.. peerrghhh gempak.. hehe majlis penutup yang simple but meriah jugak lah malam tu... nyanyi ramai - ramai, lawan cheers sampai sakit tekak, puas lah..huhu

Last sekali hari ahad, ade majlis penutup kecil - kecilan kat dewan kolej.. setiap kumpulan kene buat lakonan, nyanyian, pantun and macam - macam lah.. aku punye kumpulan kene buat lakonan.. and aku paling tak boleh bla, watak aku jadi Bini pertama yang kuat bersolek, suke gosip and menggoda.. hotakkkk diaaaa.. macam tak de watak lain jerrkk.. dulu masa kat poly watak yang same jugak yang aku bawak.. hehhhh cube lah skali sekale bagi aku jadi pompan melayu terakhir ke, jadi pompan yang cool ke, bomoh ke, ataupun yang paling cikai pon, jadi angin ke.. boleh la aku fuhhh sane, fuuhhh sini, tak banyak dialog yang kene cakap.. haaaa kan senang.. hehehe and kumpulan aku mase tu dapat no. 3 jerk..hmmm ok lah.. dialog spontan kan.. so boleh larrrr ~~~


so sampai sini je cerita minggu 3M aku kat UTM ni.. kat bawah ni korang boleh la tengok gambar - gambar aku yang tah pape ni eh.. yang tak nak tengok tu, dah boleh tutup lappy korang.. tapi sebelum tutup tu, klik dulu kat button nufnang ye sayang - sayang ku sekalian.. hehehe Thanks jugak sudi baca karangan merepek meraban aku ni.. ok bubyeee.. ((;


 
 Yang ni Nadzirah, aku panggil dia Nad je.. sebaye dengan aku...budak QS, duduk kat selangor..bekas budak poli kota bahru ye kawan - kawan..hehe


 Nama dia Asmani. nama manje ninie... orang kelantan, pasir mas, ambik course QS, sebaye ngan aku.. bekas poli kota bahru jugak.. same ngan nad and farah.. hmm untung diorang ni, ade kawan - kawan.. aku cari jugak student poli merlimau, tak jumpe pon... ade sampai tersilap orang.. wat malu jerk.. huuuuu

Haaa.. yang ni pulak nama dia Fatimah kalau tak silap aku.. panggil iema.. junior pikamon masa kat pengakap diraja.. sangat peramah, ambil course perancangan bandar dan wilayah... yang ni pangkat adik aku.. umoq baru 19 tahun..bekas student matrix.. pointer dy gempak ni weyyhhh... lupe nak cakap, asal johor.. dekat jerk..area skudai gak.. depan batang hidung je ngan UTM ni.. hehe


Yang comel molek ni, nama dia aishah.. kawan pertama yang aku dapat masa daftar kolej hari tu.. sepanjang daftar dengan dia je la..asal ipoh perak.. lemah lembut je orang nye.. sesuai ngan nama dia.. hehe ambil course perancangan bandar dan wilayah..

Masa ni aku tengah lepak kat masjid.. kami tengah cuti time ni.. disebabkan tak boleh nak on9 kat dalam masjid, so salah satu cara menghilangkan bosan adalah degan snap2 picture la kan.. hew hew

kat dalam dewan.. bosan dengar taklimat.. masing - masing pulak giler gambar.. haaa elok lah tu kan. hehe

Nyanyi lagu jalur gemilang.. haaaa semangat!! semangat...!! 


 2 orang budak yang suuuukeeeee sangat bergambar... dan aku biase lah, dengan terejal nye.. hehehe lantak lah orang nak cakap ape pon.. selain dari handphone aku yang penuh gambar aku, camera photographer kolej pon penuh dengan gambar aku.. mane tak nye, pantang nampak abg photographer, aku mesti panggil, sampai dia kenal dengan aku.. kalau sekali snap je tak pela.. ni sampai 2 - 3 kali snap.. weeee aku memang giler gambar.. kalau ade haya, juwana, pija, seela and iera, confirm xcukup memory card camera tu.. hahahaha



Masa ni semua nak get ready nak ke dewan besar dengar taklimat..biaselah, nama pon orentasi kan.. dengar taklimat sambil tido or min game je lah kan keje aku..banyak kali jugak lah akak fesi tu tegur aku sebab tido.. wakakaka.. serious bosan..huhhh

Haaa masa ni kitorang duduk kat masjid besar UTM.. biase lah org pompan kan..paham - paham sendiri la kan.. diorang ni semua budak QS, except aku and budak yang tudung pink tu... kalau tak silap aku dia ambil course admin kot.. tak sama kolej ngan aku... heee
Farah, Ninie and Dila..Dila ni asal dari sabah.. giler - giler sikit perangai..same kepale ngan aku...hehehe

bergambar bersama budak sabah.. yang tudung pink tu.. nama dy noi.. nama betul aku tak pandai nak sebut.. tebelit - belit.. seronok dengar dia cerita.. kepochi boleh tahan tu.. comel giler... dialek diorangkan lain skt kan..dia asik tanya aku je, kamu paham tak sih aku cakap apa... hahahaha maybe aku suke buat muke pelik kot, sampai dia tanya macam tu.. hahahahaha

 haaaa part ni, memang tak boleh bla..lepas balik dari dengar ceramah kat masjid, kitorang kene kumpul kat dewan kolej masing - masing...pastu jumpe plak yang dressup macam pengantin and tok imam mase tu.. haaa Felo/warden kitorang pon suruh due2 eko ni naik kat pentas, kite buat drama akad nikah... serious kelaka.. sume masok air, aku ade rakam video ni, dah masok dah kat facebook, sape yang nak tengok tu, boleh je pegi kat facebook aku.. tapi kene tahan skt la, sebab dengar suare aku ketawe kuat giler.. hahahaha

Tok imam gagap.. baru first time katenye.. hahahaha
nampak tak beg colour merah hitam tu.. haaa tu hantaran nye.. ala buat - buat ade.. beg sape tah.. pakai sebat jerk..dulang takde, sejadah pon boleh ..... wuuuu

Ni plak pengantin pompan nye.. just pick up randomly... pilih yang tudung or baju yang dah nak same ngan pengantin lelaki.. actually ade je yag same baju ngan pengantin laki.. tp malu la plak, so ambil yang tak bape nak malu jadi pengantin pompan.. haaaa yang pakai baju cokolat tu jadi bapak pengantin pompan...


After drama akad nikah habis, continue dengan gambar kelas/course.. haaaa ni  budak - budak course aq...4 orang termasuk aku budak tahun 2.. and yang lain semua budak tahun 1.. tak ramai kan... hehe


haaaa yang ni semua budak blok G10 aras 2...semua budak QS.. aku je budak construction..huhu
Masa hari sabtu, ade hari sukan....First time pergi stadium UTM.. perrgghhh besau giler.. aku tak tau plak UTM ada stadium...slame ni masuk UTM tak penah plak aku jelajah sampai ceruk dalam2.. selalu pergi UTM just teman alia hantar tender or jumpe En Kadir kat pejabat bendahari..haaa tu jelah keje aku.. hehe

Nampak semua kemetot...

Abaikan muke pelik aku tu.. susah tau dak nak snap gambar sendri..hishhh


UTM AWESOME!!! hehe

Malam tu pulak ade malam kebudayaan..siap berkain batik... geli aku.. dah la aku ni tak berape nak pompan melayu terakhir sgt kan...
Time ni gejala sakit kaki telah bermula....sampai ke bontot sakit kau tau dak.. peerrggghhhh... 
nasib la malam tu takde suruh bangun, duduk, bangun duduk.. kalau tak memang kene makimoon dengan aku.. hahaha 

k-pop style.. ecehhhh..

Hari ahad pulak ade rehearsal untuk majlis penutup kolej.. haa time ni la aku kene jadi bini pertama yang kuat bersolek, kuat gosip and menggoda tu...
kitorang rehearsal kat tasik sebelah kolej kitorang..suasana dia best jugak lah..tenang and cantik.. kalah tasik poli.. hehe
kalau putus cinta boleh la lepak sini.. tenangkan hati.. ecehhhhhh...puiii sangat kan.. haha

ok...ready semua.. susun kedudukan masing - masing.. hehe

Finally.. kitorang dapat no. 3.. yeyy...walaupon dapat hamper tecik jerkk.. tapi boleh larr..daripada takde.. ye dak... hehe

Last but not least.. bergambar bersama fesi kumpulan aku.. nama dia aidil.. and nama aku pulak adha.. cantumkan jadi aidil adha..ecehhhh.. hehe

ok lah..sampai sini je yang mampu aku bebelkan.. aku nak pergi meeting jap lagi pukul 2.. ok tata..^_^














No comments: