I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, June 17, 2011

Setelah sekian lama menyepikan diri...

Assalamualaikum...

Hye korang2 semua...korang sehat dak???aku kat sni sehat2 jerp...setelah hampir seabad lamenye menyepikan diri...kini kembali semula dalam dunia blog...yaw...teruje tak ketahuan hala ...huahuahua....macam2 dah terjadi selame aku menyepikan diri nih...meh cni aku nak cecite kat korang....


Ok...cerite aku yang first ni berkaitan dengan practical aku...yaw....!!sgt teruje sebab aku dah berjaye menamatkan zaman practical aku walaupon aku lah antara org yang paling lambat habes practical klu nak dibandingkan dgn member2 kelas aku...org laen sume dok habes 29 april...aku plak habes 31 mei...agak terlambat gak lah kan...huhu...tapi tak per...sepanjang mase pertambahan practical aku tuh..mcm2 aku dpt belajar...antaranya dpt lah jugak kenal sikit2 pasal kerja2 M&E (mechanical& electrical) walaupon tak lah pro sgt kan...selain tu...aku dpt menyiapkna tugasan aku yang terakhir iaitu membina tempat duduk utk sultan...ataupon lebih dikenali sebagai royal box...hahah..bukan calang2 tau...tempat ni hanya sultan jerp yang ley duduk tau...haha..hurrmm..lagi ape erk...haahhh!!aku dapat kawan baru...sgt seronok ok...bukan sorg tau...tapi 3 org skali gus...huhu...ko hadooo????hahaha...dorg ni lah yang akan menggantikan tempat aku nnt...kirenye dorg ni student practical baru lah...siiooott tol...time aku dulu sorg2 jerp...tekial2 aku dibuatnye...tugas yang selame ni aku wat dah dibahagikan kepada 3...mcm tak caye plak aku...keje aku byk gak erk...hehehe..
Last day aku practical aku agak tekilan gak lah ngan akak engineer aku...die langsong tak wish good bye kat aku...aku tau lah aku dah sebabkan dyer kene 3 NCR utk RFI nyer keje...tapi agak2 lah kan...bukan aku nak pown NCR tuh...lagi pon aku dah tlg closekan 2 NCR utk dyer kot...klu tak lagi byk kot NCR yg dyer dpt..korg bayangkan lah...total NCR yang dyer kene 12..pastu setelah berperang menegakkan kebenaran ngan consultant..3 yang mampu diselamatkan...penat aku dok bedebat nan consultant aku...nasib baek dyer berbaek hati nak bagi 0...so tinggallah 9 NCR yang dikenekan kat dyer...ok lah tuh kan...ktorg sume dah wat ape yang dyer sroh kowt...lagi pown aku keje non stop kot sepanjang sebulan tuh..tak derk cuti langsong pown tau...balik keje pown madah malam jerp...klu korg tak caye...hahh...pi tanye ngan fara...walaupon akak engineer tuh tak join untuk jamuan perpisahan aku mlm tuh..but it's ok...aku tak kesah sgt pown..jamuan perpisahan aku diadakan di MK cafe&bistro kat parit raje..sgt best okey..boss MK tuh blanje kitorg sume beb..hahaha...yang paling teruje sgt mlm tuh biler 2 org penyanyi utama cafe tuh menyanyikan beberapa lagu khas utk aku..hhuuuaaa...sgt malu...hahaha..gedix telebih mlm tuh...so heennnnssseeemmmm mamat yang maen gitar tuh...jatoh hati deh...hahaha!!!aku ngan dak2 opis aku lepak sampai kol 12 mlm...masing2 ta mau balik..nasib baek bapak fara tak kunci pintu..klu tak habes aku kene tido kat luar mlm tuh..hahaha

jom tengok gambar2 terakhir aku kat site...sowy lah yerp..gambar agak buruk..aku mane mampu nak bli DSLR mcm korang kan..gune hp cabok jerp yang aku mampu..huhu

posing ala2 model site gieu..hakkk ttuuiiihhh..hahaha

org2 kuat HFSB ni..yaww....!!peace...!!

bersame besi R10....besi ni nak wat link yerp kawan2...bukan utk dibuat menari...



cerite aku yang kedua pulak...
Setelah balik ke kampong halaman *walaupon tak lah kampong mane pown kan.....Bermulalah hidup sebagai penganggur yang terhormat...hari2 makan tido jerp keje aku...minggu yang pertama mmg minggu membayar hutang tido+hutang rehat aku...mane tak nyer..sebulan aku dok keje jerp tanpa cuti...ni lah mase nyer aku dok membayar balik ape yang kurang kan..haha..minggu yang kedue...konon nak start wat report LI tanpe henti...huhh!!hampeh...2 hari jerp dapat bertahan..tuh pown 1 hari kire burn..sebab bende yang aku wat 1 hari tuh terpadam dan tak dpt di savekan...mmg geram tahap cipan lah mase tuh kan...keciwe bukan kepalang lagi...habes 12 muke surat sume hilang..yang tinggal 1 setengah muke surat jerp...hampeh tol...!!




cerite ketiga aku...
Pada hari sabtu yang lepas bersamaan 12june 2011..pakcik aku telah selamat kembali kerahmatullah..tak tau lah meninggal pukul brape...sebab kawan pakcik aku ckp..mase dorg pecah pintu ruma pakcik aku..jumpe mayat pakcik aku dalam keadaan sujud..mase tuh dah kol 2 pagi...dorg dtg sebab..sepatutnyer pakcik aku kene masok keje kol 8 mlm...biase lah polis kan klu shif mlm masuk kol 8 mlm habes kol 8 pagi...so bile kol 9 pakcik aku tak masok keje, kawan2 dyer dok sebok col lah kan...tapi tak angkat...kol 10 pown col jugak..but still tak angkat gak..last2 kol 2 pagi dorg dtg ruma pakcik aku...sgt2 sedih..terutamanya ibu aku lah kan..akak mane yang sanggup terima berita kematian adiknye lebih2 lagi bile dpt tau meninggal sebab kene buatan org...haaiisshhh...hanya Allah je yang tahu pe perasaan ibu aku...pape hal pown alhamdulillah lah...semuanya dah setle..arwah pown dah selamat dikebumikan kat tanah perkuburan gelang patah...semoga arwah ditempat2 dikalangan org2 yang beriman..




cerita yang keempat..merangkap cerita yang terakhir...
korang caye dak yang si budak irine tuh dah tunang???alah..irine lah..blogger yang terkenal tuh...sape tak kenal kan....dyer dah tunang dah beb dengan amirul a.k.a  vel oliver .....yaawww....sgt romantik ok..mcm ne aku tau???ehh..aku tau lah..klu korang tak caye pi tanye cik diba kite nih...cik diba ni siap ade video pertunangan irine tau...nak tengok???jom klik sini...Majlis Pertunangan Irine...

gambar curik kat google..yaw...=)



Last but not least...mcm2 dah terjadi sepanjang hidup nih....ape2 pown pada aku semua yang berlaku ade hikmah nye..ia menjadikan aku lebih matang dalam menempuhi hidup ini...heeee...*ayat tak boleh bla...ok lah..bubye...



Thanks sudi bace karangan aku..=)


No comments: